- z czasownikiem CAN;
- rozmowy wstępnej: przedstawianie się, mówienie o hobby i preferencjach, codzienne czynności,
- ćwiczenia budowania wypowiedzi z zastosowaniem present simple
Przygotowanie do tego zestawu było nieco pracochłonne ale utworzony zbiór będzie służył latami jako rozgrzewka, filler, podsumowanie czy zadanie w toku lekcji oraz inspiracja do budowy kolejnych wypowiedzi.
Najczęstsze pytania na konwersacyjnych bąbelkach do rozbudowania lub uzupełnienia o uczniowskie pytania i odpowiedzi. Nigdy za wiele pytań o wiek, pochodzenie, miejsce zamieszkania czy zainteresowania. Te pytania należy ćwiczyć bezustannie.
Zadanie z powodzeniem możemy rozbudować rozdzielając po kilka bąbelków dla każdej z utworzonych grup oraz polecić utworzenie pytań i modeli przykładowych odpowiedzi. Prezentacja efektów pracy grupy będzie wielką niespodzianką.
Jak będę wykorzystywała utworzoną kolekcję:
Ćwiczenia w budowaniu wypowiedzi z czasownikiem CAN:
A. Budowanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Ten wariant spodoba się uczniom w opcji tabliczek z magnesami - wystarczy przyczepić elementy magnesami do tablicy i pozwolić uczniom na budowanie wypowiedzi.
B. Budowanie pytań. W tej opcji na tablicy umieszczone zostaną "początkowe" fragmenty pytań, odpowiedź lub zwrot. Zadanie będzie polegało na dokomponowaniu pozostałych elementów pytania i dopasowaniu krótkiej odpowiedzi, zgodnie z umiejętnościami leksykalnymi grupy.
C. Ćwiczenia leksykalne: powtórzenie nazw czynności, umiejętności, nazw miesięcy, pełnych dat, sposobów spędzania wolnego, hobby i zainteresowań.
D. Samodzielne budowanie pytań w przygotowanych pustych "bąbelkach" oraz udzielanie krótkich odpowiedzi. W rezultacie bąbelkowa kolekcja przerodzi się w pokaźny zestaw służący do wielu lekcji i pytań o umiejętności.