poniedziałek, 5 czerwca 2017

Bubble speak

Bąbelki konwersacyjne - znany i lubiany sposób na lekcjach w opcjach:



- z czasownikiem CAN;

- rozmowy wstępnej: przedstawianie się, mówienie o hobby i preferencjach, codzienne czynności, 

- ćwiczenia budowania wypowiedzi z zastosowaniem present simple




Przygotowanie do tego zestawu było nieco pracochłonne ale utworzony zbiór będzie służył latami jako rozgrzewka, filler, podsumowanie czy zadanie w toku lekcji oraz inspiracja do budowy kolejnych wypowiedzi.




Najczęstsze pytania na konwersacyjnych bąbelkach do rozbudowania lub uzupełnienia o uczniowskie pytania i odpowiedzi. Nigdy za wiele pytań o wiek, pochodzenie, miejsce zamieszkania czy zainteresowania.  Te pytania należy ćwiczyć bezustannie. 
Zadanie z powodzeniem możemy rozbudować rozdzielając po kilka bąbelków dla każdej z utworzonych grup oraz polecić utworzenie pytań i modeli przykładowych odpowiedzi. Prezentacja efektów pracy grupy będzie wielką niespodzianką.  



Jak będę wykorzystywała utworzoną kolekcję:
Ćwiczenia w budowaniu wypowiedzi z czasownikiem CAN:

A. Budowanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Ten wariant spodoba się uczniom w opcji tabliczek z magnesami - wystarczy przyczepić elementy magnesami do tablicy i pozwolić uczniom na budowanie wypowiedzi.
B. Budowanie pytań. W tej opcji na tablicy umieszczone zostaną "początkowe" fragmenty pytań, odpowiedź lub zwrot. Zadanie będzie polegało na dokomponowaniu pozostałych elementów pytania  i dopasowaniu krótkiej odpowiedzi, zgodnie z umiejętnościami leksykalnymi grupy.

C. Ćwiczenia leksykalne: powtórzenie nazw czynności, umiejętności, nazw miesięcy, pełnych dat, sposobów spędzania wolnego, hobby i zainteresowań.


D. Samodzielne budowanie pytań w przygotowanych pustych "bąbelkach" oraz udzielanie krótkich odpowiedzi. W rezultacie  bąbelkowa kolekcja przerodzi się w pokaźny zestaw służący do wielu lekcji i pytań o umiejętności.






Popularne posty

Moja lista blogów