czwartek, 15 czerwca 2017

By the sea

Wyjazdy z klasami czy grupami uczniów mogą być inspiracją do przeprowadzenia lekcji, na których przećwiczymy słownictwo tematyczne, potrenujemy pisanie krótkiej formy użytkowej i zastosujemy kilka struktur gramatycznych w praktyce.

1. Doodle your trip.

Budujemy wspólnie listę wyrazów i wykonujemy z uczniami słowniczek obrazkowy, przedstawiający słownictwo dotyczące wycieczki / wyjazdu nad morze.

Najciekawiej zadanie uda się, gdy nad arkuszem pracuje 3-4 uczniów i każdy wykonuje własne ilustracje. Efektem końcowym będzie uczniowski arkusz do zabawy "I spy with my little eye".



2. Design a stamp.

Na gotowych szablonach, uczniowie projektują własny znaczek pocztowy do umieszczenia na pocztówce.

3. Write a postcard.














Rozdajemy uczniom przykładowy, niekompletny szablon pocztówki lub uczniowie wykonują go całkowicie samodzielnie.

Zadaniem uczniów jest dokończenie pocztówki oraz napisania krótkiej informacji o miejscu i czasie pobytu, pogodzie, ciekawym miejscu, atrakcjach, które widzieli lub zwiedzili, napisaniu pozdrowień oraz zaproszenia do wspólnego obejrzenia zdjęć z wycieczki po powrocie.


Przykładową pocztówkę z łatwością wykonamy w AutoDraw lub pozwolimy zaprojektować ją w całości uczniom. Chcąc ułatwić i doprecyzować pisanie pocztówki, podajemy listę wyrazów i zwrotów do zastosowania. Ciekawie będzie wyglądał również tekst z TinyStoryCards zamiast wybranych wyrazów.







4. Describe your favourite photo.



Prosimy uczniów o wybranie 3 najciekawszych ich zdaniem zdjęć, które wykonali w trakcie wycieczki oraz udzielenie ustnej i pisemnej odpowiedzi na pytania:
1. Why have you chosen these photos?
2. Where and when did you take them?
3. What can you see in the photos?

5. Plan your trip.

Ten punkt możemy zrealizować jako pierwszy lub ostatni, wg preferencji.
Planowanie wycieczki, miejsc do zwiedzenia, posiłków, kosztów, transportu, terminu i miejsca wyjazdu przypadnie uczniom do gustu przed wyjazdem ale możemy zaplanować taki wyjazd dla innej klasy, bazując na własnych doświadczeniach i / lub dodając atrakcje oraz zmieniając pewne elementy.

6. Całość zadania możemy wykonać przy pomocy szablonu. W wyznaczonych miejscach zapiszemy slownictwo i zwroty dotyczące pobytu nad morzem, zaplanujemy wycieczkę, wypiszemy miejsca i atrakcje, które warto zobaczyć lub zostały odwiedzone, zapiszemy wrażenia z podróży, wybierzemy i zapiszemy słownictwo potrzebne do napisania pocztówki i w odpowiednim elemencie szablonu - napiszemy ją.




Materiały do pobrania znajdują się w TYM pliku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów