poniedziałek, 26 czerwca 2017

Focus on ... spelling

Znajomość alfabetu angielskiego to konieczność, ponieważ znaki są identyczne, ale wymowa znacznie różni się i bywa kłopotliwa. Nie traktowałabym też nauki literowania jako straty czasu - to potrzeba w codziennym mówieniu oraz pisaniu w języku angielskim i nie może być pominięta.




Należy pamiętać, że tak samo brzmiące słowa mogą mieć zupełnie inną pisownię.

Literowanie jest stosowane przy podawaniu danych osobowych, nazw własnych, adresów oraz ważnych informacji w celu uniknięcia nieporozumienia i popełnienia błędu.


Najczęściej stosowane zwroty, sugerujące potrzebę przeliterowania wyrazu / słowa to:

1. How do you spell that?
2. How do you spell your surname?
3. Can you spell that word?
4. Would you mind spelling it for me?
5. Could you please spell your name?

A teraz pora na ćwiczenia:

Przygotowałam zestaw 14 kart , które pomogą w nauce literowania i są do pobrania TU. Wykonane zostały w AutoDraw :). Przygotowujemy zestaw kart, laminujemy je lub przygotowujemy prezentację / karty do wyświetlenia na tablicy multimedialnej lub monitorze. 


1. Wybrany uczeń losuje kartę i literuje słowo. Pozostali uczniowie zapisują usłyszane litery. Sprawdzamy poprawność zapisanego słowa, prosząc o podanie go.
2. Gra w Wisielca - przy tablicy znajduje się jeden uczeń z wybraną kartą, której nie pokazuje dla klasy /  grupy. Uczniowie podają litery, próbując odgadnąć wyraz. Na tablicy zapisywane są wyłącznie poprawnie podane litery, koniecznie w kolejności, w jakiej występują w wyrazie.
3. Wyświetlamy prezentację na tablicy lub umieszczamy karty w widocznym miejscu i prosimy uczniów o literowanie wyrazów po jednej literze, następnie po jednym wyrazie. Uczeń, który pomyli literę, odpada z zabawy i wrócić może dopiero w kolejnej rundzie.
4. Literowanie wyrazów na kartach "na czas", z wykorzystaniem fidget spinner lub stopera. 
5. Uczniowie przygotowują po jednej karcie do literowania dla kolegi z grupy / klasy. Ustalamy długość wyrazu np. od 5/6 do 10, wielkość karty np. A5 oraz pozwalamy na wykonanie ilustracji. Czas wykonania: ok. 5 minut. 

Uczniowie oddają wykonane przez siebie karty, następnie losują po jednej i literują wylosowany wyraz. 
 
Karty wyglądają tak:


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów