wtorek, 10 lipca 2018

Go Fish!

Wiele razy widziałam grę Go Fish! i za każdym razem zastanawiałam się, jakie panują tam reguły gry, czy mogę wykorzystać ją na swoich zajęciach, z jakim materiałem i dla jakich grup sprawdzi się.  Nie znałam gry, nigdy w nią nie grałam - nowość, kolejna. Szukając reguł gry trafiłam na Kidspot , gdzie znalazłam opis, który do mnie "dotarł" i ułatwił przygotowanie pierwszego własnego zestawu kart - z jedzeniem, tak na początek.


Gra przeznaczona dla
2-5 graczy, rozdajemy karty ( najlepiej po 5 ), pamiętając, że zawsze musi pozostać nam zestaw kart do ułożenia na stosiku, który będzie wykorzystany w trakcie gry.

Potrzebujemy:
- zestawu kart, który drukujemy dwukrotnie ( do układania par ) lub czterokrotnie ( do układania czwórek kart ) i opcjonalnie kostki do gry, aby ustalić pierwszego gracza.

Jak gamy:
- wybieramy pierwszego gracza lub pomagamy sobie kostką do gry, a grę rozpocznie gracz, który wyrzuci najwięcej / najmniejszą liczbę oczek w np. dwóch rzutach,

- każdy gracz "prosi" o potrzebną / potrzebne karty do skompletowania pary (lub czwórki kart), w mojej wersji o potrzebne karty należy zapytać:
Gamer 1: Can I have an apple, please?
Gamer 2: Here you are. ( i oddaje kartę /-y)

lub Sorry. Go Fish! ( gdy danej karty nie posiada);

- jeśli gracz otrzyma kartę / -y, o którą /-e prosi, ma kolejną "kolejkę" i dopytuje o potrzebne karty ponownie, jeśli nie - usłyszy Sorry. Go Fish! ale też ma kolejną szansę, ponieważ bierze jedną kartę ze stosiku. Jeśli powstała para / czwórka kart, układana jest w odrębny stosik (zbiera karty w parach i/lub czwórkach) i gra dalej - jeśli nie, kolejnym graczem jest Gamer 2.

Gra trwa dopóki inni gracze posiadają karty i na stosiku są karty do wzięcia. Wygrywa gracz, który zbierze najwięcej par i/lub czwórek -  możemy też w prosty sposób przeliczyć zebrane pary i czwórki na punkty: 2 punkty za parę i np. 5 za czwórkę. 

Tym razem sama nie rysowałam, a do utworzenia kart, wykorzystałam obrazki z Clker


 DOWNLOAD




3 komentarze:

  1. Thank you SOOOOO MUCH for all your excellent materials. I am a BIG FAN!

    OdpowiedzUsuń
  2. You're welcome :)
    Thank You!

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Moja lista blogów