mieliśmy możliwość wzięcia udziału w pierwszej Ogólnopolskiej Konferencji poświęconej relacjom.
Jak było?
Na powitanie, uczestnikom konferencji zaproponowano debatę o kompetencjach
nauczycieli, którą poprowadziła prof. dr
hab. Hanna Komorowska. W tymże panelu
eksperckim mieliśmy okazję posłuchać pani Marty Rosińskiej, pani Anny Grabowskiej, pana Jarosława
Szulskiego oraz pana Grzegorza Śpiewaka.

Ślepa uliczka, czyli jak zepsuć dobre pedagogiczne rozwiązania była pierwszą z dwóch genialnych sesji plenarnych, które odcisnęły głęboki ślad w mojej codziennej pracy.
... a potem zaproszeni zostaliśmy na trzy bloki warsztatów,
prowadzonych równolegle. Wybór był trudny ale organizatorzy zadbali również
o to, dzięki dostępowi do wszystkich warsztatów przez 60 dni.
Podnoszenie własnych kompetencji w rozwoju nauczyciela rozpoczęłam od warsztatów poświęconych
relacjom z samym sobą Marii Cyrankowskiej Najważniejsza relacja, w trakcie których usłyszałam, jak istotnym jest szanowanie i pokochanie siebie, dbanie o własny komfort, relacje z samym sobą, chociaż w naszym życiu, tak naprawdę nie chodzi o nas.

Na zawsze zapamiętam pytanie: " Mieć rację czy relację?"
Joanna Porębska poświeciła swoje warsztaty rozwojowi potencjału ucznia, pracy na jego mocnych stronach oraz wyrażaniu uczuć, oferując praktyczne rozwiązania, gotowe do wdrożenia od zaraz -
Od belfra do coacha, czyli jak wspierać potencjał ucznia - przydały się !

Pierwszy raz miałam też przyjemność wzięcia udziału w warsztatach pani Katarzyny Wiącek. Były C_U_D_O_W_N_E!.
Ten cudowny składnik, czyli jak skutecznie i bezboleśnie sprowokować ucznia do myślenia o wartościach, bo tak zostały nazwane warsztaty pani Katarzyny, okazały się bardzo przemyślanymi i prostymi przepisami, do zastosowania od razu na zajęciach, na lekcjach o wartościach i budowaniu dobrych relacji w zespołach klasowych.
Ten cudowny składnik, czyli jak skutecznie i bezboleśnie sprowokować ucznia do myślenia o wartościach, bo tak zostały nazwane warsztaty pani Katarzyny, okazały się bardzo przemyślanymi i prostymi przepisami, do zastosowania od razu na zajęciach, na lekcjach o wartościach i budowaniu dobrych relacji w zespołach klasowych.
Konferencję zakończyła sesja prof. UAM dr hab. Macieja
Błaszaka, Jak przekonać mózg ucznia do
współpracy, czyli świeża neuronaukowa perspektywa badań nad tym arcyważnym
organem, w której jak dotrzeć do ucznia musi być analizą jego mózgu, który
choć determinuje myślenie ucznia, nie jest w pełni jego.
Serdecznie dziękuję Organizatorom REweLACJI - pani Marcie Rosińskiej, pani Magdalenie Kania oraz panu Grzegorzowi Śpiewakowi za zaproszenie do udziału w tym ważnym wydarzeniu, które mam nadzieję, rozwinie się i będzie kontynuowane.
Najgorętsze podziękowania i pozdrowienia kieruję do pani Magdy, bez której nie byłoby mnie w tym bardzo ważnym dniu w Warszawie.
... a, zapomniałam!
Zostałam szczęśliwą właścicielką kolejnych inspirujących pozycji książkowych oraz materiałów do wykorzystania na zajęciach, za co również gorąco dziękuję.
Do zobaczenia na konferencji REweLACJE 2019!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz