niedziela, 26 maja 2019

Quick revision - Past Simple

We wtorek w klasach 5 planuję lekcję powtórzeniową z past simple - materiały proste i bez fajerwerków ale powinny pomóc w utrwaleniu tej struktury. Mam nadzieję, że lekcja nie okaże się za krótka i zdążymy wykonać wszystkie zaplanowane ćwiczenia.


Zaczynamy od
domino - na początku powtórzymy nieregularne czasowniki z podręcznikowej tabelki. Wersja czarno-biało, oszczędna z 23 czasownikami.


Zaraz po domino, proponuję czasownikowe mini-dobble - co prawda wybrałam tylko 13 czasowników ale kolejne powtórzenie w parach czy trójkach, nie zaszkodzi.


Powtórzone czasowniki pozwolą na poprawne wykonanie kolejnych ćwiczeń:

- budowanie wypowiedzi pisemnie ( to ta śliczna tabeleczka do potrenowania pytań, przeczeń i zdań twierdzących ),
- opowiadanie o swoim wczorajszym dniu, pytanie i uzyskiwanie odpowiedzi od kolegi z ławki;




DOWNLOAD


Do materiałów dodałam małą powtórkę z czasownika "to be" w czasie przeszłym





3 komentarze:

  1. Super! Dziękuję za fantastyczne materiały! Cudownie, gdyby pojawiło sie coś takiego
    z Present Simple, bo dla moich dzieci z IV klasy to nadal czarna magia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Dzięki za podzielenie się swoją pracą. Chciałam tylko dać znać, że w tym ćwiczeniu, w którym trzeba podać albo przeczenie albo pytanie albo twierdzenie jest jeden błąd. W drugiej linijce jest zdanie twierdzące i nie pasujące do niego pytanie w tej samej linijce.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Moja lista blogów