Pracując z historyjką powtórzymy:
- nazwy zwierząt na farmie,
- liczebniki 1-10,
- wydawane przez zwierzęta dźwięki,
- części ciała,
- wybrane czynności / czasowniki,
- pisownię angielskich wyrazów.
1. Pierwsza karta pracy "Who came to meet the very busy spider?", to układanie wyciętych i pokolorowanych zwierzątek w odpowiedniej kolejności, liczenie do 10 oraz podpisywanie ilustracji, słuchając historyjki. Proponowana wersja trwa opowiadania trwa ok 4 minut ale przy pierwszym spotkaniu dzieci z opowiadaniem, zatrzymujmy film, sprawdzajmy czy potrafią nazwać zwierzęta i rozumieją treść.
2. Word Shapes - ćwiczenia pisowni nazw zwierząt, dopasowywanie wyrazów odpowiednich kształtów.
3. Wordsearch - kolejna próba utrwalenia nazw zwierząt w wyszukiwance, dla ułatwienia zadania, w dolnej części umieszczone zostały ilustracje.
4. Powtórzenie części ciała i umiejętności, zaznaczanie poprawnych odpowiedzi, korygowanie błędnych. Mogą przydać się spinacze do bielizny ;)
5. Dopasowywanka: wydawane dźwięki oraz zabawa w Who says it? ( w której dzieci będą odgadywały nazwy zwierząt na podstawie wydawanych przez nie dźwięków lub odwrotnie )
6. Tic Tac Toe - arkusz do zabawy.
- w okienkach dzieci umieszczają obrazki ze zwierzakami i ... zaznaczają je, jeśli usłyszany dźwięk do niego należy. Oczywiście na tym samym arkuszu możemy pobawić się w kółko-krzyżyk z nazwami zwierząt. Wygrywa uczeń, który ma poprawnie odznaczone trzy obrazki w pionie, poziomie lub po skosie.
7. I arkusz, dzięki któremu podsumujemy historyjkę i nazwy czynności.
Na zakończenie pracy z opowiadaniem, warto przeprowadzić zajęcia plastyczne, poświęcone bohaterom opowiadania, w dowolnej technice.
Swietna robota, dziękuję! Zbieram właśnie pomysły na nowy rok szkolny, a że mam książeczkę to z chęcią skorzystam.
OdpowiedzUsuńUratowała mi Pani tym dzisiejsze zajęcia! Dziękuję!
OdpowiedzUsuń