piątek, 3 maja 2019

The Very Hungry Caterpillar 2

W klasach pierwszych i drugich zakończyłam realizację tematyki dotyczącej jedzenia, a moim pomysłem na podsumowanie tej wiedzy jest praca z książeczką Erica Carle'a "The Very Hungry Caterpillar". 



Rok temu opracowałam szablon gąsienicy
i bawiliśmy się przypinając spinacze z naklejonymi obrazkami jedzenia. Więcej TU


W tym roku zaczniemy od kolorowania ilustracji, liczenia ich, nazywania i wycinania, w ten sposób utrwalimy nazewnictwo i przygotujemy sobie elementy do zabaw, a jest ich dosyć sporo  - 68 elementów ( wyrazy + ilustracje ).  


Obrazki i elementy wyrazowe mogą być wycięte jako kwadraciki lub koła, do naklejenia na / w korkach od butelek, o ile wydrukowane zostaną jako format A4 (średnica okręgów wynosi ok 4 cm), będą pasowały do korków od butelek po mleku i napojach. Pokolorowane i przygotowywane elementy to gotowe do pracy w Memo, elementy do losowania z woreczka, tworzenia ławkowych gier planszowych ( w tym celu zostawiłam cztery puste kręgi - miejsce na zapisanie typowych dla planszówek oznaczeń ), układanie cyklu życia motyla, układanie nazw dni tygodnia w odpowiedniej kolejności, dopasowywanie dnia tygodnia do ilustracji i napisu ( Monday + element obrazkowy + element wyrazowy ), odtwarzanie / układanie całej historyjki na podstawie ilustracji.




Arkusz z elementami wyrazowymi ( cały, bez rozcinania ) możemy wykorzystać do zabaw w dopasowywanie i układanie na nich elementów obrazkowych, Bingo  ( wykorzystujemy wówczas  fragment arkusza np. 3 x 3 lub 4 x 4 i zamiast zaznaczania usłyszanych nazw, uczniowie zakrywają je odpowiednimi krążkami obrazkowymi lub korkami od butelek).

Do pracy ze słownictwem przygotowałam też 6 kart pracy:

Pierwsza karta to uwielbiana wyszukiwanka I Spy ...
 

Numerowanie ilustracji zgodnie z usłyszanym opowiadaniem. Jeśli nie posiadacie książeczki, polecam film ( uczniowie mogą tylko słuchać, bez oglądania go ) i numerować usłyszane nazwy jedzenia. Film trwa około 7 minut.



Ten sam film wykorzystać możemy następnie do nauki/utrwalenia nazw dni tygodnia.



Powtórzeniowa karta pracy do odtworzenia nazw jedzenia i dni tygodnia: brakujące elementy należy narysować ( jedzenie ) w odpowiednim miejscu oraz uzupełnić brakujące nazwy dni tygodnia. Tą kartę pracy, ze względu na elementy do uzupełnienia pisemnie, zdecydowanie proponuję wydrukować w formacie A4 ( pozostałe z powodzeniem drukujmy w formacie A5 ).
Uzupełnione i pokolorowane karty pracy utworzą ciekawą gazetkę ścienną.



Wszystkie nazwy jedzenia zebrałam na poniższej karcie pracy, która może stanowić podsumowanie pracy z opowiadaniem, jak również wprowadzenie do niej. Wybór pozostawiam lektorom.



Kolejna karta pracy, do wykorzystania tradycyjnie: odczytywanie nagłówka + nazwanie jedzenia na ilustracji lub rozdzielenie jej na 12 elementów,  zalaminowanie  i zaznaczanie odpowiednich elementów np. spinaczem do bielizny.






Tak, zgadzam się, owszem ... w sieci można znaleźć setki różnych kart pracy i pomysłów z wykorzystaniem głodnej gąsienicy - ale ja lubię "po swojemu" ;).

CDN ...


1 komentarz:

  1. Niesamowite są pani pomysły. W jakim programie pani to robi?

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Moja lista blogów