Pracę z czasownikiem HAVE TO rozpoczynam od przypomnienia odmiany czasownika HAVE oraz upewnienia się, że uczniowie
poprawnie stosują formy tego czasownika.
1. My duties - mapa myśli na tablicy, z wykorzystaniem literek magnetycznych. Budujemy mapę z nazwami obowiązków.
2. Zestaw ilustracji z gazetki sieciówkowej ( zwykle przed świętami reklamują środki chemiczne). W tym roku tak ładnie oferty te zostały przedstawione, że po zalaminowaniu będę miała zestaw przedstawionych czynności na lata, z panią Małgosią na zdjęciach.
Jak pracujemy?
a. nazywanie czynności na ilustracjach na wyrywki;
b. opis obrazka / czynności : They are making a cake.;
c. wymienianie czynności stanowiących obowiązki uczniów w domu;
d. wymienianie czynności / obowiązków rodziców;
e. mówienie o czynnościach, których nie muszą wykonywać w domu.
My mother has to do the ironing.
My father has to ....
I have to ...
Zalaminowane karty służą do:
- nazywania czynności: uczniowie losują kary, np. po 2 i budują wypowiedź:
I have to ...
I don't have to...
I have to ... , but I don't have to ...
- zadania do każdej gry planszowej, wystarczy odwrócone karty ułożyć z boku i pozwolić wziąć wziąć w odpowiednim momencie gry ;
- budowania wypowiedzi na podstawie posiadanych kart;
a) porównywanie obowiązków wykonywanych przez uczniów w domu;
b) ankieta dotycząca wykonywanych czynności - tu proponuję, aby każdy uczeń wypowiedział się na temat częstotliwości czynności i zapisał własne wnioski na kartce, następnie karteczki zbieramy i przyczepiamy na tablicy, liczymy oddane głosy oraz opisujemy wnioski. Przećwiczymy przy okazji przysłówki częstotliwości oraz zwroty do opisu wyników ankiet.
NEVER-----SELDOM-----SOMETIMES-----OFTEN-----USUALLY-----ALWAYS
---------------------------------------------------------------------------------------->
4. Na zakończenie oraz podsumowanie treści zajęć proponuję lubianą grę - Kaboom ze szpatułkami, na których zapisałam nazwy czynności po polsku i po angielsku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz