niedziela, 28 maja 2017

Let's sing 1





Pracując z piosenkami na lekcjach, ćwiczymy poprawność wymowy, doskonalimy pisanie oraz czytanie, umiejętność rozumienia ze słuchu, i przede wszystkim
mamy ogólnie dostępne narzędzie do pracy z zagadnieniami gramatycznymi i leksyką, "osadzonymi" w autentycznym materiale, do zastosowania z każdą grupą wiekową i na każdym etapie lekcji. 

Prezentuję kilka propozycji zadań  na podstawie piosenki Human, Rag'n'Bone Man
, które mogą być zapisane lub wyświetlone na tablicy, bez potrzeby przygotowania kserówek.

Ex.1


Uczniowie słuchają piosenki oraz wykonują zadanie 1, w którym zaznaczają wyrazy oraz zwroty, które pojawiły się w tekście piosenki.



Odp: I'm no prophet / clearer / in what you believe / I'll be thinking / behind / making you cry

Ex.2 

Ponowne odsłuchanie piosenki oraz ułożenie w kolejności wyrazów i zwrotów, zgodnie z tekstem.
Zadanie wbrew pozorom dosyć trudne, ponieważ bywa problematyczne wychwycenie niektórych wyrazów i zwrotów. Proponuję uprzedzić uczniów, że piosenkę wysłuchają dwukrotnie. 


 Odp: 1. foolish; 2. blind; 3. prove; 4. put on blame; 5. take a look in the mirror; 6. deceive; 7. out of luck; 8. solve; 9. heaven(s); 10. ask my opinion; 11. forgiveness; 12. make mistakes

Ex. 3
Praca ze słownictwem.
W zależności od możliwości grupy, na podstawie słownictwa z chmurek możemy przećwiczyć:
a. słowotwórstwo:
- tworzenie  rzeczowników na bazie czasownika, czasownika na bazie rzeczownik czy przymiotnika. Na tablicy rysujemy tabelę, dzielimy na kolumny i odpowiednio uzupełniamy wyrazami pod hasłami VERB, NOUN i ADJECTIVE

b. budowanie wypowiedzi z wybranymi wyrazami;
c. uzupełnianie luk w zdaniach wybranymi wyrazami;
d. rozsypanka;





e. chmura literowa;



f. Wordsearch lub Pyramid - budowanie wykreślanki wyrazowej w tradycyjnym szablonie lub w piramidzie dla kolegi lub koleżanki z ławki :). Zadanie wykonalne w szybki sposób w zeszytach uczniowskich bez dodatkowych kserówek.


g. Słowniczek do tekstu piosenki. Pozwólmy wykonać go w postaci mind map, uzupełnić zdaniami, rysunkami, skojarzeniami - im bardziej kolorowy i samodzielniejszy, tym lepiej.


Materiały do pobrania i/lub stworzenia np. prezentacji do wyświetlenia na tablicy znajdują się TU.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów