sobota, 20 maja 2017

Tiny Story Cards 1 - 10 ideas

Po utworzeniu prawie 150 maleńkich obrazków jako alternatywy dla Story Cubes, przyszły kolejne pomysły na wykorzystanie bazy obrazkowej, która jest już spora i nadal rozrasta się.



Propozycje do wykorzystania:
1. Domino tradycyjne ( obrazek / słowo )
 ... i tu mamy nieskończoną liczbę wersji:
- zwierzęta;
- jedzenie;
- wakacje;
- przedmioty codziennego użytku;
- pogoda;
- nazwy czynności:
- nazwy przymiotników:
- urodziny;
- podróżowanie, hobby i spędzanie wolnego czasu;
- jesień;
- szkoła;
- Boże Narodzenie;
- Wielkanoc i wiosna;
- USA, Wielka Brytania;
- dowolnie wybrane obrazki ...
... wystarczą przygotowane prostokąty, na których umieścimy obrazek i wyraz / zwrot.



2. Domino zdaniowe ( obrazek / zdanie)
Ponownie mamy do dyspozycji ogromną ilość wersji, które możemy zbudować: od ćwiczenia czasownika HAVE GOT, czasów, trybów warunkowych do całych historyjek, uproszczonych wersji znanych bajek i opowiadań. Domino możemy przygotować korzystając z dostępnych programów ale równie fajnie, jak nie lepiej, będzie tworzenie uczniowskich wersji tego typu gier, a uczniowie samodzielnie zbudują i napiszą zdania do domino.

3. Krzyżówka, wykreślanka, piramida
Wystarczy kilka obrazków i dzieci w mig utworzą krzyżówki, piramidki wyrazowe oraz wykreślanki z wyrazami przedstawionymi na ilustracjach.

4. Opowiadanie z ilustracjami zamiast wyrazów.
Mając tyle ilustracji, bez problemu zastąpimy wyrazy w wybranym tekście. Możemy również przygotować własne krótkie lub zredagować je z uczniami na zajęciach. Inną wersją tego zadania, będzie układanie ilustracji na podstawie usłyszanego tekstu czy dyktando z lukami obrazkowymi.

5. Bingo obrazkowe. 
Najszybsza wersja zabawy z obrazkami - rozdajemy uczniom wycięte obrazki, które układają po 3, 4 lub 5 w rzędach, według własnego pomysłu i gramy w BINGO.




6. Porównywanie obrazków.
W przypadku tego typu zadań, proponuję przygotować gotowe zestawy, np. po 3 obrazki do porównania, stosując pytania:

Which one would you prefer?
In your opinion, which one is...?

Przykładowe zestawy do pracy z uczniem na podstawie ilustracji Tiny Story Cards:

Zestaw 1: Podróżowanie: a hot air balloon /  a car / a plane
Zestaw 2: Zwiedzanie: a castle / the Eiffel Tower / London Eye
Zestaw 3: Jedzenie: a hamburger / ice cream / a cake
Zestaw 4: Miejsce zamieszkania: in the mountains / in a city / in the countryside
Zestaw 5: Zwierzęta: a poodle / a cat /  fish
Zestaw 6: Rodzina/rodzeństwo: twins / a sister / a brother
Zestaw 7: Segregowanie obrazków na kategorie: A, AN, brak przedimka
Zestaw 8: Segregowanie rzeczowników na kategorie: COUNTABLE i UNCOUNTABLE
Zestaw 9: Słownictwo dot. Bożego Narodzenia: tworzenie historyjek, krzyżówek, słowniczków obrazkowych
Zestaw 10: Słownictwo dot. Wielkanocy i wiosny: tworzenie historyjek, krzyżówek, słowniczków obrazkowych, plakatów
Zestaw 11: Jesień + szkoła: tworzenie historyjek, krzyżówek, słowniczków obrazkowych, plakatów
Zestaw 12: USA, Wielka Brytania: tworzenie historyjek, krzyżówek, słowniczków obrazkowych


7. And what else?
Tak nazwałam koleją propozycję do pracy z obrazkami. W tym przypadku rozdajemy po kilka obrazków, np. po 5, a zadaniem uczniów jest podanie np. po 3 przykłady z danej kategorii oraz zilustrowanie ich lub przedstawienie dramą.

np. tennis ==> football, skiing, running
np. a plane ==> a coach, a train, a bike
np. a butterfly ==> a bee, a wasp, a dragonfly

8. Zagadki / Kalambury
Mając 2-3 obrazki, dodając lub usuwając fragmenty wyrazów czy pojedyncze litery, tworzymy zagadki i kolejne wyrazy:

9. Alfabet
Zajęcia z alfabetem angielskim możemy uatrakcyjnić wykorzystując obrazki do budowania uczniowskich zestawów alfabetycznych. Pomocne tu mogą być szablony z polami ( 26 pól ) do wklejania obrazków ale uczniowie mogą wykonać je samodzielnie w zeszytach.
A - apple
B - balloon
C - camera ... itd
Powstanie tyle zestawów alfabetycznych, ilu uczniów mamy w grupie / klasie.

10. Alphabet Game

Przygotowujemy szablony np. 6 x 4, tak, aby w jedno okienko zmieścił się obrazek. Rozdajemy uczniom obrazki, które w dowolnej kolejności wklejają do gotowego szablonu lub przygotowanego szablonu w zeszytach. Tak przygotowane "plansze" posłużą do zabaw z alfabetem oraz słownictwem.

Uczeń 1: ABC, I can see ... something beginning with B.

Uczniowie wyszukują na planszy obrazek przedstawiający wyraz, zaczynający się od tej litery, po czym zadają sobie pytania. Do budowania planszy obrazkowej nie ma potrzeby przydzielenia obrazków z każdą literą alfabetu, wystarczy, że dana para otrzyma taki sam zestaw obrazków.

Uczeń 2: What is it? Is it a boy? 
Uczeń 1:No, it isn't.
Uczeń 2: Is it a balloon? 
Uczeń: Yes, it is.

Istnieje możliwość dorysowania własnych obrazków i utworzenia uczniowskiej planszy alfabetycznej ale istnieje ryzyko,  że słownictwo będzie bardzo różniło się.


Arkusze z ikonkami do pobrania TU i kolekcja rozrasta się. 

A takie propozycje powstały, gdy Tiny Story Cards trafiły do Dominiki z Funglish  oraz Pauliny z AngSchool.


REWELACJA!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów