natomiast w mojej wersji królują szpatułki i i dodatkowo przygotowałam 5 kart obrazkowych, aby przećwiczyć budowanie wypowiedzi akurat z tym słownictwem.
Co potrzebujemy:
- szpatułki, naklejki cenowe w dwóch kolorach;
- karty obrazkowe lub zestaw ilustracji z kolorowych magazynów i gazet;
- kubeczek do przechowywania i losowania szpatułek;
- oznaczenia dla typów zdań, mogą to być również szpatułką, na których naklejone/napisane zostaną symbole typów zdań.
Zamiast szpatułek z powodzeniem możemy wykorzystać puste jajeczka po Kinder niespodziankach i schować w nich słówka.
Uczeń wybiera kartę obrazkowa i określa czynności i sytuację przedstawione, zwykle do przedstawienia na karcie są 3-4;
- losuje / odkrywa karteczkę z symbolem zdania;
- losuje dwie szpatułki: jedną zieloną i jedna pomarańczową;
.... i buduje wypowiedź, stosując WILL / WON'T, wylosowane time adverbial i adverbial of probability oraz słownictwo do karty obrazkowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz