piątek, 31 marca 2017

Easter in the classroom



Pracę z grupami zaczynamy od utworzenia bazy słownikowej na tablicy i słowników obrazkowych w zeszytach.
Uczniowie będą pamiętać pojedyncze słowa, warto więc przygotować kilka pomocy do przypięcia na tablicy, pomocne będą ilustracje, słowniczki obrazkowe wykonane we wcześniejszych latach oraz, niedoceniana ale bardzo ważna moim zdaniem, gazetka ścienna w klasie.




picture dictionary by wmarzenaw

Kolejnym etapem jest tworzenie rozsypanek wyrazowych na przygotowanych jajkach. Należy dużo ich wyciąć, aby przydzielić chociaż po 5 dla każdego ucznia. Na jajeczkach uczniowie zapisują wybrane słowa dotyczące Wielkanocy - rozsypanki literowe. Następnie zbieramy je od uczniów, mieszamy i ponownie rozdajemy - tym razem do odczytania słów.









Jako zakończenie lekcji proponuję tworzenie własnych uczniowskich krzyżówek w zeszytach - podajemy hasło dla całej grupy (dość długi wyraz), a uczniowie uzupełniają ją wybranymi słowami, ze słowniczków utworzonych w toku lekcji, w dowolny sposób. Powstaje tyle krzyżówek, ilu w klasie lub grupie mamy uczniów z jednym wspólnym elementem, hasłem.


Mając małe grupy (4-5 uczniów) i dużą tablicę możemy dodatkowo uatrakcyjnić krzyżówkę. Zapisujemy hasło dla każdego ucznia i zapraszamy ich do tablicy, ustalając czas wykonania ... 5 minut? Kto pierwszy, ten lepszy?





Inną opcją powtórzeniową słownictwa są fiszki (3cm x 10cm) oraz zakładki do książek (6cm x 21cm). Uczniowie tworzą je na przygotowanych w domu paskach papieru.


Wykonane przez uczniów fiszki będą bazą do lubianej przez nich gry - Kaboom.




























Zestaw kart pracy o tematyce Wielkanocy, znajdziesz w pliku poniżej.

A tak wyglądają niektóre z nich.







 

2 komentarze:

  1. Świetne pomysły i wykonanie! Wykorzystane na lekcji. Dziękuję i pozdrawiam.
    Agata

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe materiały, świetnie opracowane, na pewno wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Moja lista blogów