piątek, 16 marca 2018

St Patrick's Day - pakiet startowy

17 marca Irlandczycy obchodzą swoje święto narodowe - miłe, zielone, ciekawe dla naszych uczniów. Moim zdanie, warto przeprowadzić chociaż jedną lekcję kulturową i przybliżyć im kulturę Irlandii.


A oto malutki pakiet startowy z okazji tego święta, który wypróbowałam w tym roku i bardzo spodobał się moim uczniom:

1. Prezentacja słownictwa i przyjemne zadanie na LearningApps.org:

St Patrick's Day

2. Interaktywny handout - przyznam, że moi czwartoklasiści z ogromną przyjemnością próbowali zrozumieć treść i wykonać zadania. Przy okazji przyznam, że jestem fanką LiveWorksheets, którą bardzo polecam, ponieważ znajdująca się tam baza zadań jest imponująca i w znacznym stopniu ułatwi nam pracę, a naszym podopiecznym przyjemną naukę.

St. Patrick's Day - Interactive lesson

3. Moje autorskie karty pracy: wykreślanki i literowe przestawianki, dzięki którym powtórzymy i przećwiczymy słownictwo dotyczące dnia Świętego Patryka.



4. Kolorowanki dla najmłodszych: Leprechaun, Ireland, kapelusz z koniczynami. Zapewniam, że pokolorowane przez uczniów będą stanowiły przepiękną gazetkę klasową.



Przygotowałam też kilka rysunków z myślą o autorskich flashcardsach lub karcianej dopasowywance obrazek - wyraz.




 Materiały 2019

- słowniczek obrazkowy, trimino, domino, lapbook, wykreślanka ...








DOWNLOAD 2017

DOWNLOAD 2018

6 komentarzy:

  1. Live worksheets - super! Nie znałam :) Rysunki jak zwykle bomba - wciąż podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) ale przydałby się skrzacik, który "ogarnie" resztę obrazków - za dużo rysuję hehe ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy można prosić rozwiązania do przestawianek literowych ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne pomysły, materiały oraz grafika. Często tu zaglądam i zawsze znajdę inspiracje do lekcji. Dziękuję, że tworzysz i że mogę korzystać.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Moja lista blogów