niedziela, 13 stycznia 2019

Let's talk about sports

Powtórzeniowe zadania dotyczące sportów, które przygotowałam na zajęcia przed feriami zimowymi. 


1. Wordsearch - wyszukiwanie nazw sportów, utrwalenie wymowy oraz znajomości nazw dyscyplin
sportowych. Zadanie urozmaiciłam o podział wyszukanego słownictwa na dyscypliny zimowe, letnie oraz takie, które uprawiane są bez względu na aurę.
2. Dwie karty pracy:
- pierwsza, z lukami w zapisie, to kolejna propozycja powtórzeniowa oraz sposób na doskonalenie ortografii,
- druga, również służąca powtórzeniu ale elementy tej karty możemy wyciąć i zalaminować, tworząc zestaw 12 kart obrazkowo - wyrazowych, do pracy ze słownictwem na kolejnych zajęciach jako rozgrzewkę językową czy szybkich kartkówek - wystarczy, że uczeń wylosuje 7 - 8 takich elementów i poprawnie je nazwie.


3. Sporty Questions - to dziesięć pytań dla uczniów dotyczących sportów. Zadanie to proponuję wykonać w niewielkich grupach lub parach, monitorując jego przebieg. Niezłym pomysłem wydaje się również wykonanie klasowej ankiety,  jako podsumowanie zmagań konwersacyjnych.


4. Aby wyjaśnić zasady występowania czasowników GO, DO i PLAY z nazwami dyscyplin sportowych, proponuję wykonanie zadania, które umieściłam poniżej. Uczniowie szybko zauważą zależność i bez problemu uzupełnią mapkę.



 5. Aplikacje LearningApps:



CDN ... bo zapewne pojawią się nowe pomysły  ...

1 komentarz:

Popularne posty

Moja lista blogów