sobota, 2 marca 2019

Papierowe paluszkowe kukiełki

Paluszkowe pacynki w codziennej pracy będą stanowiły ciekawe uzupełnienie zajęć. Maluchy uwielbiają je, a możliwość przygotowania ich samodzielnie, tym bardziej zachęci dzieci do aktywnego udziału w lekcjach. 


 Przygotowałam
osiem szablonów zwierzątek, które wykorzystam do:


1. ćwiczenia rymowanek i wierszyków, zamiast kart obrazkowych; np. Hickory, Dickory, Dock , Three little kittens, Baaa Baaa Black Sheep, This Little Pig Went To Market

2. zabaw z piosenkami;

3. mini-rozmówek na zajęciach, w trakcie których dzieci będą wcielały się w wybrane role, witały i żegnały, przedstawiały, pytały o wiek, zainteresowania;


4. zabaw z dowolnym zakresem leksykalnym - przygotowany przeze mnie zestaw nadaje się do pracy z działem leksykalnym Animals ( nazywanie zwierząt, wybieranie ulubionego zwierzęcia ), przyda się również do zabaw w dziale Jedzenie ( co jedzą, lubią jeść wybrane zwierzaki, czego nie lubią jeść ) , Dom ( gdzie mieszkają lub nie zwierzęta: zoo, dom, jezioro/staw, farma/stodoła ), Części ciała ( nazywanie, wymienianie części ciała wybranych pacynek ), powtórzymy też kolory, sposoby poruszania się ( It can run / swim / walk ), wydawane dzwięki .


Dzieci z dużym zaangażowaniem wytną, pokolorują, skleją elementy pacynek oraz nazwą je - np. Gina the Giraffe, Franky the Frog, Ellie the Elephant i Unity the Unicorn. Każda będzie inna i jedyna. 

Szablony przygotowałam w kolorze i czarno-białe, do wyboru mamy jednorożca, słonia, krowę, konia, kota, owieczkę, świnkę i żabę - moją pierwszą, papierową pacynkę.  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów