wtorek, 11 czerwca 2019

I Spy ...

I Spy with My Little Eye to gra słowna, która cieszy się popularnością od wielu pokoleń i trudnym jest znalezienie źródła, które jednoznacznie określi jej autora czy czas powstania.
Jest nieskomplikowaną grą, sprawiającą przyjemność każdemu graczowi, bez względu na wiek.



Zagrać z uczniami możemy
dzieląc ich w pary, w większych grupach lub z całą klasą, w niemal każdym miejscu ( sala lekcyjna, plac zabaw, pociąg ), jako całe zajęcia lekcyjne, poświęcone powtórzeniu lub ich fragment ( rozgrzewka językowa, przerywnik, podsumowanie zajęć ).


Zabawę może przeprowadzić wybrany uczeń lub nauczyciel / lektor, który będzie opisywał poszukiwany przedmiot. Ciekawie zabawa wypadnie, gdy szansę na opisanie przedmiotu otrzyma każdy uczeń. Co więcej, nie zawsze konieczne jest werbalne definiowanie wybranego przedmiotu ;)  ale zawsze zadaniem pozostałych graczy jest wskazać i nazwać ( jak też pokolorować ) właściwy przedmiot w danym miejscu czy obrazek na karcie.

Uczeń / nauczyciel wypowiada jedno z poniższych zdań:

1. I spy with my little eye something begining with a letter A (B, C, ...) …  – Widzę coś, co zaczyna się na literę A ( B, C, ...) …
2. I spy with my little eye something ending with a letter A (B, C, ...) …  –  Widzę coś, co kończy się na literę A ( B, C, ...) …
3. I spy with my little eye something + opis poszukiwanego przedmiotu ( kolor, kształt, prosta definicja, położenie na karcie np. next to the butterfly, under the spoon  ...)
4. "Przeskakiwanka" - nauczyciel lub uczeń wybiera jeden obrazek w dowolnym rogu karty, nazywa go. Pozostali uczniowie odszukują go, kolorują i czekają na nazwę kolejnego, obok pokolorowanego już obrazka. Zabawę kontynuujemy do momentu, w którym wybrany obrazek znajduje się w przeciwnym rogu - np. zaczynamy od a sharpener ... i kończymy na a shell. Wolno oczywiście poruszać się po całej kartce, jedynym warunkiem jest, aby nazwany obrazek umieszczony był obok już zakolorowanego.

Karty pracy, które przygotowałam, możemy wykorzystać też do powtórzenia wielu konstrukcji gramatycznych, ćwiczeń pamięciowych ( wypisanie / wyliczenie zapamiętanych nazw ), kategoryzowania wg. wybranego klucza ( np. słownictwo z działu 3,  jedzenie,  środki transportu, preferencje, instrumenty muzyczne, podróżowanie ...). Możemy też poprosić uczniów o przygotowanie własnych plansz do zabawy, na których umieszczą ilustracje własne,  z czasopism lub z mojej kolekcji małych obrazków Tiny Story Cards.



Przykładowe karty pracy do pobrania:


Kolejne karty pracy tego typu będę umieszczała w tym samym pliku ( link wyżej ).

(22.06.2019)



Podobnie wykorzystać można też TE wcześniejsze, z mniejszą ilością elementów, które przygotowałam dla młodszych dzieci:


Propozycje pracy z kartami I Spy with My Little Eye:

1. opisane przez Dominikę, autorkę bloga Funglish
2. opisane przez Ilonę, autorkę bloga English Freak 

Przydatny też może być film:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów