poniedziałek, 2 sierpnia 2021

In my classroom


 

Zebrałam słownictwo oraz polecenia, które regularnie pojawiały się na zajęciach z najmłodszymi uczniami, aby zbudować zestaw

materiałów oraz zabaw/gier na pierwsze dwa - trzy spotkania we wrześniu. Materiał przyda się też w klasie drugiej, trzeciej, a nawet czwartej. Wybór pozostawiam Wam. Zdaję sobie sprawę, że niektóre elementy nie pojawiły się jeszcze, z racji nieco różniącego się materiału w każdym podręczniku ale spróbować można.

Obecna wersja zestawu to:

👉 6 kart pracy

👉 16 kart obrazkowych z poleceniami i typowym słownictwem klasowym

👉 20 kart obrazkowych, przedstawiających wyposażenie plecaka, piórnika, sali lekcyjnej

👉 6 propozycji zabaw

  Udanej zabawy i skutecznego powtórzenia/utrwalenia materiału.



 💙 My classroom

Słownictwo, które będziemy utrwalali to: desk / chair / blackboard / door / window / floor / ceiling / wall / bookcase / chalk

💜 Let's play 1

Go slowly / fast to the ... and touch it slowly / fast once / twice / three times...

Zabawa ruchowa, którą przeprowadzimy bez dodatkowego przygotowania, w każdej chwili. 

💥 Go fast to the blackboard and touch it slowly four times. Dzieci po usłyszeniu tego zdania, podchodzą szybko do tablicy i głośno odliczając do czterech i powoli dotykają / pukają / poklepują tablicę.

💥 Go slowly / fast to the window and touch it slowly / fast once.

💥 Go slowly / fast to the desk and touch it slowly / fast five times.

💥 Go slowly / fast to the door and touch it slowly / fast twice. 

💥 Go slowly / fast to the wall and touch it slowly / fast eight times ...

Klasę możemy podzielić na dwie drużyny - wówczas jedno z dzieci wykonuje polecenie, a drużyna otrzymuje punkt za poprawność wykonanego zdania. Jest wesoło - zawsze!

 


 💙 My school bag - powtórzymy nazwy wyposażenia plecaka i pórnika.

💜 Let's play 2

Do zabawy potrzebujemy zestawu flashcards lub przyborów szkolnych po kilka, dla uatrakcyjnienia i nieco wydłużenia zabawy. 

Siadamy z dziećmi w kole, przygotowujemy plecak lub odpowiedniej wielkości karton / pudełko i zabieramy się do "pakowania plecaka". 

Karty obrazkowe do tej zabawy dodałam do pobrania - niektóre pojawiły się już kiedyś we wcześniejszych wpisach więc proponuję wydrukować tylko te, których nie posiadacie (np. bookcase, clock, students, chalk ... ), no chyba, że podoba Wam się nieco odświeżona i poprawiona obecna wersja.

Jak się bawimy? Przede wszystkim, przypomnijmy zwrot "Can I have, ...please?" - znany dzieciom już pierwszej klasy oraz "Here you are" i "Thank you".  Opcję możemy poszerzyc o "dopytywankę" - "Did you say...?"

T: Can I have some crayons, please?

S: Did you say "crayons"? 

T: Yes, I did.

S: Here you are.

T: Thank you. 

 💜 Let's play 3

Spakowane " pudełkowe plecaki" możemy potem rozpakować lub sprawdzić, co dzieci w nich mają. Przyda się też chusta do zasłonięcia oczu, wyjmowania przedmiotów z pudełka i zgadywania. Możemy umówić się z uczniem, który wyjmuje przedmioty, że postara się też podawać niewłaściwe nazwy, tak aby inne dzieci również brały czynny udział w zabawie.

 ( Nie ma potrzeby wyjmowania wszystkiego, skupiamy się wyłącznie na przyborach szkolnych ).

What have you got in your school bag? Let's check it! 

Dzieci kładą na ławkach swoje plecaki i po kolei wyciągają oraz nazywają wyposażenie. 

I have got a ...

pen / pencil / ruler / rubber / book / notebook / lunch box / crayon / glue / scissors ...

Na podsumowanie pracy ze słownictwem dotyczącym wyposażenia plecaka, piórnika oraz sali, proponuję zadania utrwalające. Zadania są opcjonalne i mogą stanowić element każdej innej lekcji o podobnym zakresie leksykalnym.

 💛 Worksheet 1 - zadanie dla najmłodszych - potrenowanie zapisu i odczytu słownictwa.


💛 Worksheet 2 - mini-słowniczek obrazkowy: wyrazy wycinamy, odczytujemy, dopasowujemy do ilustracji i naklejamy pod odpowiednią ilustracją.


💛 Worksheet 3 - krzyżówka

💛 Worksheet 4 - Wordsearch 





💙 My classmates - porozmawiajmy też o koleżankach i kolegach z klasy. W wykonaniu zadania pomoże poniższa "wklejka" do zeszytu, z miejscem na rysunek - portret.

I sit next to ...

He is / She is ...

He / She has got blue / brown eyes and brown / fair hair.

I like ..., too.

💛 Worksheet 4


Ta sekcja poświęcona została słownictwu i poleceniom stosowanym w klasie, na lekcji. 

Udało mi się przedstawić 16 typowych czynności i mam nadzieję, że na dniach poradzę sobie z jeszcze kilkoma i dodam je do plików do pobrania.  

 

💜 Let's play 4

Zabawa z poleceniami:

Na dywanie układamy karty obrazkowe, po 2 lub trzy. Zadaniem wybranego ucznia jest zademonstrowanie czynności. 

Inną opcją może być losowanie kart, bez pokazywania ich kolego i koleżankom, wykonanie zadania - a zadaniem obserwujących, nazwanie ich.


💛 Worksheet 5 - powtórzeniowa karta pracy z nazwami czynności i standardowych poleceń.

 💛 Worksheet 6 

💚 Aplikacja Learning Apps 1 - Classroom Language

💚 Aplikacja Learning Apps 2 - In my classroom


💜 Let's play 5

Głuchy telefon - dzieci siadają w kole, a na ucho przekazywane jest na przykład jedno z poniższych poleceń.

Sit on the floor.

Take a pen / a pencil / a rubber ...

Raise your hand.

Let's listen / read / write / draw / play / sing / count / cut / ...

Can I go to the toilet, please?

Can I sit next to ..., please?

Can we play "Snakes and Ladders", please?

 💜 Let's play 6

Teacher says ... - wersja znanej zabawy "Simon says...", którą w przeprowadzimy w ławkach. Niektóre polecenia czy czynności proponuję jednak pominąć, bo raczej trudne będzie wykonanie polecenia "Teacher says: Clean the blackboard" - i do tablicy z jedną gąbką pobiegnie cała klasa"Cut" - bez ustalenia, co dzieci mogą wyciąć czy "Point to the clock".

Karty pracy oraz FLASHCARDS znajdziecie w DOWNLOAD

 






3 komentarze:

  1. Jak zwykle świetne materiały! Bardzo proszę o więcej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Oczywiście powstaną w miarę potrzeb. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przydatne:) Bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Moja lista blogów