piątek, 16 sierpnia 2019

Alfabetyczne "przydasie"

Do opracowania alfabetycznego zestawu wykorzystałam własne ilustracje oraz przygotowany kilka miesięcy wcześniej szablon.


Cały komplet sześciokątów to 26 kart formatu A4, z którymi zmierzam pracować przez
cały rok, po jednym elemencie, w zależności słownictwa, które pojawi się na zajęciach. W moim odczuciu, nie zaszkodzi ponowne poćwiczenie samej litery w klasach drugich czy trzecich. Wybrane sześciokąty sprawdzą się na powtórzeniach czy dodatkowych lekcjach, gdzie dana ilustracja może stanowić odrębną kategorię.



Nietrudnym było zgromadzenie ilustracji i opracowanie zestawu leksykalnego do litery C czy W ale przy niektórych szczerze napracowałam się. Na każdym z kwiatków umieszczona została jedna litera, którą należy poćwiczyć. To też dobra okazja do poinformowania dzieci o nieco innym podziale w alfabecie angielskim na spółgłoski i samogłoski czy do porozmawiania o różnicach ( braku niektórych liter ).


Kolejnym etapem pracy z sześciokątem jest poznanie lub powtórzenie sześciu wyrazów, które zilustrowałam i umieściłam na skrzydełkach. Wycięty i prawidłowo złożony sześciokąt będzie zajmował niewiele miejsca  w zeszycie czy piórniku.


Umieszczone pod każdą ilustracją linie mają pomóc w estetycznym zapisaniu, a na dole arkusza, pod sześciokątem,  umieściłam kilka linijek, które zostaną po odcięciu sześciokąta może posłużyć do :

☀️ ponownego zapisania wyrazów z sześciokąta,

☀️ zapisania ich z pamięci,

☀️ krótkiego dyktanda na kolejnych zajęciach,

☀️ poćwiczenia w ładnym zapisie samej literki,

☀️ zapisania podanych wyrazów w kolejności alfabetycznej,

☀️ zapisania kolejnych wyrazów, należących do danej kategorii ( np. litera Z - zawiera 6 kategorii: wild animals, patterns, numbers, places, vegetables i objects - wystarczy, gdy nasi uczniowie w parach rozwiną je o kolejne 3 - 4 wyrazy ),

☀️ wypisania kolejnych wyrazów zaczynających się od danej litery.

Karta z literą X została odrobinę inaczej opracowana - niewiele jest wyrazów z tą literą na początku, postanowiłam wybrać 3 wyrazy, w których pojawia się ona jako pierwsza oraz 3, w których się pojawia w środku wyrazu i są dosyć proste lub znane dzieciom.

Podobnie było z opracowaniem sześciokąta z literą Q - dodatkowo umieściłam trzy rozsypane wyrazy.
Oczywiście nie ma potrzeby wykorzystania wszystkich propozycji za każdym razem, wystarczą dwie czy trzy dowolnie wybrane przez nauczyciela lub uczniów.  



Opracowane arkusze podzieliłam na 3 pliki pdf: A - I, J - Q oraz R - Z.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów