sobota, 31 sierpnia 2019

September Ideas 1

Wspólnie z Iloną, autorką bloga EnglishFreak przedstawiam Wam pierwszy zestaw materiałów na wrześniowe zajęcia. Do dzisiejszego wpisu opracowałam materiały i pomysły do przeprowadzenia lekcji z okazji trzech nietypowych świąt, które występują w pierwszych dwóch tygodniach września.




 Zaplanowane
lekcje dotyczą:

1. Read a Book Day
2. Teddy Bear Day
3. Positive Thinking Day

Materiały starałam się opracować tak, aby korelowały z treściami podstawy programowej, przydały się w okresie bezpodręcznikowym, dały możliwość powtórzenia materiału, jak również wprowadzały nowe elementy. Znajdziecie tu: karty pracy, szablony opaski na głowę, karty do zabawy, szablon do przygotowania proporczyków/napisów. Równolegle, tą samą tematykę opracowała Ilona więc jest w czym wybierać.

1. Read a Book Day  to pierwsze wrześniowe wyzwanie, już  6 września w piątek.

📚 Karta pracy 1 - Sześciokątny przydaś - My favourite book dla najmłodszych.


Potrzebne będą też podstawowe zwroty budowania prostych wypowiedzi o ulubionej książce:  my favourite book / story is ..., It's written by ..., The main hero is ... , It's about ...oraz przypomnienie lub przedstawienie kilku przymiotników do przedstawienia opinii:


It's sad / funny / interesting ...

📚 Karta pracy 2 - Projektowanie okładki dla ulubionej książki - praca ucznia.  Zadanie to może być konkursem klasowym czy nawet międzyklasowym oraz przeprowadzone na świetlicy. ( Zestaw do przygotowania napisu - proporczyki do wystawki okładek książek przygotuję, jeśli będzie taka potrzeba i dodam do pliku ).

Pamiętajmy też, że będą też dzieci, które swoje pracy będą chciały wykonać w domu.


Tu z racji wieku, pytania na dyskusję proponuję zadawać w języku polskim.

Dla starszych uczniów:

📚 Karta pracy 1 - Wordsearch - gdzie uczniowie wyszukają 20 różnych typów książek, w ramach powtórzenia słownictwa  ( poetry, fairy tale, legend, fantasy, science fiction,  thriller, short story, horror, fable, novel, comics, dictionary, cookery book, mystery, detective story, biography, western, children's literature, manga, historical).

  
📚 Karta pracy 2 - Matching - książki oraz ich definicje/opisy,



 📚 Karta pracy 3 - Zadanie z Kropką - Writing - trzy propozycje zadań pod kątem egzaminu.



Do zestawu tych materiałów, dodatkowo Ilona opracowała zestaw pytań - Book Day Speaking CardsUseful Phrases do opisu książki oraz kartę pracy My favourite book, dzięki którym, krok po kroku, pomożemy uczniom w zbudowaniu poprawnych opisów.  Zapraszam do uzupełnienia moich materiałów pomysłami EnglishFreak.


2. Teddy Bear Day obchodzony jest 9 września, w tym roku w drugim tygodniu zajęć lekcyjnych i uważam, że znakomicie sprawdzi się ta tematyka na "rozruszanie" dzieci lub integrację. Poniższe propozycje kieruję do uczniów klas 2 i 3, którzy poznali już kolory, nazwy części ciała i potrafią zapisać potrzebne wyrazy.  To właśnie dla nich przygotowałam dwie karty pracy, dzięki którym powtórzę dokładnie to, co zamierzam. Dla najmłodszych uczniów, propozycje znajdują się ciut niżej.


🧸 Karta pracy 1 - kolorowanie części ciała zgodnie z poleceniem,
🧸 Karta pracy 2 - nazywanie części ciała, podpisywanie wskazanych elementów ilustracji,



🧸 Trzecie zadanie dotyczące misia to praca plastyczna, mój konik, do którego zachęcam zawsze i zachęcać będę - to zilustrowanie swojego misia, tego najkochańszego, najważniejszego, najpotrzebniejszego przed snem czy w trakcie wyjazdu. To zadanie z powodzeniem sprawdzi się z przedszkolakami i pierwszakami, a dyskusja o ulubionym pluszowym misiu w języku polskim - nie zaszkodzi i dodatkowo pomoże w integracji zespołu klasowego czy grupy zerówkowej.
Zebrane prace utworzą wspólną gazetkę klasową pierwszaków - czemu nie spróbować?

Nasza gazetka nabierze uroczystego charakteru z przygotowanym napisem na trójkątnych proporczykach  Our Teddy Bears. Na zdjęciu poniżej prezentuję pierwszy i ostatni element oraz ostatnią literę napisu, moja propozycja to żółte tło ale w pliku do pobrania umieściłam wersję oszczędniejszą, z białym tłem. Napis możemy przygotować na dwa sposoby, drukując, wycinając i przypinając elementy lub dodatkowo robiąc dziurkaczem otwory, przez które przeciągnięty zostanie sznurek czy tasiemka.



Prace na wystawkę mogą być przygotowane z wykorzystaniem różnych technik: namalowane farbami, narysowane i pokolorowane kredkami, oklejone skrawkami papieru ( np. kolaż ), ulepione z plasteliny - im bardziej różnorodne prace, tym ciekawiej i ładniej na wspólnej gazetce.

Nie zapomnijmy o właściwej rymowance z misiem w roli głównej.  Moja propozycja - rymowanka i jednocześnie zabawa ruchowa  Teddy Rhyme z misiowymi opaskami na głowę, w wersji dla chłopca z muchą i kokardką dla dziewczynki. Przyda się też odpowiednia "misiowa" różdżka do czarowania ;) ale każda inna sprawdzi się tak samo.



Oto rymowanka, którą opracowałam też w formie kart, aby łatwiej było bawić się za pierwszym razem.


🧸 Abracadabra, 1, 2, 3 ( zawsze razem, głośno )
🧸 I'm hungry Teddy, eat with me, ( dzieci pokazują, jak jedzą, mówią yummy, mruczą z zadowoleniem, klepią się po brzuszkach, mlaskają ) 
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm tired Teddy, sleep with me, ( dzieci kładą się na dywanie, zamykają oczy i chrapią )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm happy Teddy, dance with me, ( dzieci łączą się np w pary i tańczą, podskakują )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm sad Teddy, cry with me, ( dzieci udają, że im smutno i szlochają, płaczą )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm angry Teddy, shout with me, ( dzieci tupią nogami "ze złości", krzyczą )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm naughty Teddy, don't follow me ...
 
w tym momencie, dzieci będą musiały schować się w sali i / lub poczekać nieruchomo na dalszy ciąg zabawy, bo Teddy będzie szukał ofiary, kogoś kto się nie schował albo będzie ruszał się ..

🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm tired Teddy, rest with me, ( dzieci siadają po turecku )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm thirsty Teddy, drink with me, ( dzieci, pokazują jak piją, mogą wydawać dźwięk siorbania )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm cold Teddy,  dress me, please,( dzieci pokazują, jak nakładają czapkę, kurtkę, skarpety, możemy sugerować im konkretne ruchy, mówiąc, co nakładają - Put on your cap / jacket / socks , gloves ...
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm your Teddy,  hug me, please,( dzieci przytulają się nawzajem lub tulą swojego misia, którego przyniosły ze sobą na zajęcia - pamiętajmy, że w tym roku zajęcia te wypadają w poniedziałek, zadbajmy więc o wcześniejszą informację dla dzieci i rodziców, że mogą przyjść na angielski ze swoimi miśkami )

🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm  bored Teddy, play /  sing /  count / jump ... with me ...

... można tak wymyślać w nieskończoność, oby tylko zwrot nadawał się do zaprezentowania.

Każdą linijkę recytujmy inaczej - szybciej, wolniej, głośniej, ciszej, sami też prezentujmy czynności. Z czasem elementy tej rymowanki spokojnie wykorzystamy do wyciszenia dzieci, zachęty do wykonania pewnych czynności, jak zaśpiewanie piosenki, odliczanie do 10 czy recytowanie wierszyka.

Nie może zabraknąć też rozmowy o znanych, popularnych z bajek misiach albo popularnego wierszyka Teddy Bear, Teddy Bear  ( ze ściągawką ;) 



Piosenkę znajdziecie na youtube , to pierwsza piosenka z listy.

Dla starszych uczniów z okazji Dnia Misia polecam materiały z bloga EnglishFreak , które przygotowała Ilona The History of Teddy Bear - Reading Worksheet.

3. Positive Thinking Day - 13 września ... i do tego piątek, jak tu pozytywnie myśleć? A może akurat uda się z zestawem moich zdjęć z cytatami do dyskusji  - znajdziecie je w ➽ Quotations  - nie trzeba ich drukować, wystarczy wyświetlić na tablicy. No chyba, że ktoś jest fanem moich fotek ;) i chce posiadać je "na papierze".


 Karta pracy 1 - Challenge - Zestaw wyzwań  i dwa cytaty do omówienia.



Jako zadanie dodatkowe, zachęćmy uczniów, aby poszukali sentencji, cytatu dla siebie,  ( w necie jest tego mnóstwo ) i przynieśli na kolejne zajęcia -  będą stanowiły rozgrzewkę, bo omówimy je. Wybrane cytaty mogą być zilustrowane ( własne lub wyszukane w sieci zdjęcie, rysunek ).

Dla klas 1-2  przygotowałam "przydasia" - porozmawiamy tego dnia i rysunkami wypełnimy miejsca w sześciokątach. Ta sama karta pracy posłuży też starszym uczniom, którzy będą mieli okazję napisać swoje zdania w linijkach na karcie:

I can ...
I'm good at ...
I'd like ... today. 

Karta pracy 2 - Positive Thinking Day


Nie zapomnijcie sprawdzić propozycji Ilony :) September Ideas czyli pomysły na wrześniowe zajęcia

Mam nadzieję, że propozycji jest wystarczająco wiele i spodobają się. 
Ciąg dalszy nastąpi wkrótce ...


DOWNLOAD

Materiały do pobrania opracowałam w dwóch plikach: September Ideas 1a i Teddy Bear Cards, każdą stronę można też pobrać pojedynczo.

4 komentarze:

  1. Świetne pomysły i materiały! Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podobają te pomysły!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyciągnęła mnie tutaj niezliczona ilość pomysłów i inspiracji. Pomysłowość i kreatywność na najwyższym poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  4. super zestawienia, zwłaszcza piosenka! dzięki za podzielenie się :)

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Moja lista blogów