poniedziałek, 14 października 2019

October Ideas 2

O czym porozmawiać w drugiej połowie października?


1. Dzień Krzysztofa Kolumba obchodzony jest
w tym roku 14 października, zawsze jest to drugi poniedziałek ale sama data każdego roku jest odrobinę inna. Tematykę podróży do Nowego Świata połączyłam z ćwiczeniami w czasie przeszłym.


2. Kolory narodowe postanowiłam potraktować odrobinę szerzej. Zazwyczaj mamy w planach powtórzenie nazw państw i narodowości ... i zazwyczaj brakuje nam na to czasu, ponadto nie zaszkodzi gdy do tematyki kolorów narodowych dodamy jeszcze narodowe potrawy.  Tak więc, materiały, które opracowałam łączą tematykę National Color Day ( 22.10 ) i National Food Day ( 24.10 ).


Poniższe karty pracy przygotowałam do krótkich projektów w parach lub niewielkich grupach. Zadaniem każdej pary / grupy uczniów będzie poszerzenie wiedzy o kolorach narodowych danego państwa, wykonanie flagi, umieszczenie informacji o języku i kilku zwrotów ( dzień dobry, cześć, miło cię poznać ... w danym języku ) i narodowości i wyszukanie charakterystycznego jedzenia. Opracowałam kilka gotowych kart, z umieszczoną nazwą państwa i jedną czystą - tzw. szablon, gdyby nasi uczniowie mieli ochotę państwo, które ich zdaniem jest dla nich najatrakcyjniejsze. Każda karta zawiera też puste okienko, miejsce, w którym uczniowie zdecydują, czym je wypełnią. Może będzie to miejsce, w których umieszczą ciekawostki, niewielkie ilustracje, zdjęcia znalezione w czasopismach, a może krótko opiszą jakąś sławną osobę.



 3.  I corocznie - Halloween :).

W tym roku zestaw poszerzyłam o wykreślankę wyrazową, kartę pracy do powtórzenia słownictwa ( w wersji kolorowej i czarno-białej ),  karty wyrazowe do literowania, kartę pracy do powtórzenia liczebników ( druga dziesiątaka ) i grę karcianą I have got ... Who has got ...? , które dodałam do pliku Halloween, ale też do kart pracy stworzonych do tego wpisu. Ponadto, dodałam zeszłoroczny pomysł na zajęcia ze starszymi klasami ( opisałam go wtedy na facebooku ).


 Tak, tak ... ta karta pracy powstała w tym roku ale pomysł został opisany w zeszłym roku ;)


Gra karciana I have got ... Who has got ... ?



Dla maluchów - stara rymowanka, którą można wyklaskać, wytupać lub zaśpiewać na nutę "Panie Janie" ;), karty do literowania wyrazów ( 12 wyrazów ) i powtórzenie liczebników ( w sam raz dla klasy 3 ).



Pomysły i materiały Ilony na październikowe zajęcia znajdziecie ⇛  TU

Zachęcam :) do zapoznania się z propozycjami Ilony, które tworzy równolegle ze mną na jej blogu EnglishFreak


1 komentarz:

Popularne posty

Moja lista blogów