piątek, 25 października 2019

Making apologies


Prezentuję dziś niewielki ale przetestowany wielokrotnie zestaw do ćwiczenia przeprosin. Wybrane zwroty ćwiczyłam z uczniami szkoły podstawowej (5-8) oraz licealistami, od których nieco więcej wymagałam w trakcie usprawiedliwiania.

Na arkuszu umieściłam ściągawkę z przydatnymi zwrotami oraz 18 typowych sytuacji, w których zostaną zastosowane. Warto też poćwiczyć przy okazji podawanie powodu i usprawiedliwiane się.




Tę kartę kartę wykorzystałam trzykrotnie do:
1. budowania  przeprosin i usprawiedliwiania się ( praca w parach );
2. ćwiczeń ustnych -  kartę pocięłam na paseczki, wybrani uczniowie losowali je, a następnie przepraszali i usprawiedliwiali się;
3. uczniowie w parach ustalili i zapisali własne sytuacje, wymagające przeprosin i usprawiedliwienia się, ustalili powód, a następnie przygotowali je dla pozostałych uczniów z klasy ( w ten sposób ostatecznie w koszyku z paskami do losowania mieliśmy ponad 30 sytuacji ... );



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów