piątek, 16 lutego 2018

Let's play ABCD games



Przygotowane plansze do ćwiczeń powstały dzięki środowemu webinarium pani Magdaleny Kania "Słowo TALK", w którym przedstawiła planszę do gry z przymiotnikami -ed i -ing ( "W szpilkach po bruku", ok. 26 minuty webinarium).


Zaprezentowany pomysł przerodził się w nowy sposób na:

- rozgrzewki językowe
- zakończenie / podsumowanie zajęć
- ćwiczenia doskonalące
- materiały na niespodziewane zastępstwa
- zadania uczniowskie

... i co najważniejsze, mogą zostać przygotowane przez uczniów na chwilę przed grą, wystarczy rozdać im po kilka karteczek, na których zanotują wybrane przez siebie wyrazy, zdania z lukami, daty do odczytania, wycięte obrazki ( u mnie były to małe obrazki Tiny Story Cards ) lub ich własne ilustracje, rewelacyjnie sprawdzą się również wszelkie zestawy flashcards, karty do gry w Memory, wycięte z gazet ilustracje, które zostaną ułożone na ławce, w czterech rzędach, po cztery. Litery A, B, C i D zapisujemy na karteczkach i dodane do takiego zestawu utworzą planszę do gry ... pomysłów i możliwości jest tak wiele, że nie jestem w stanie wszystkich wymienić, prawdopodobnie wiele zostanie podpowiedzianych przez moich uczniów, bo "zleciłam" im przygotowanie własnych plansz.

Będzie się działo w poniedziałek;)

Na czym polega praca z planszą?

Gra przeznaczona dla czteroosobowej grupy, w której każdemu uczniowi przyporządkowana jest jedna litera A, B, C lub D, z której startuje (lewa lub prawa strona planszy). Zadaniem ucznia jest przejść przez planszę i dotrzeć do swojej litery po drugiej stronie, poprawnie wykonując polecenia na danym polu.
Na piątkowe zajęcia zaplanowałam powtórzenie liczby mnogiej rzeczowników, odczytywanie i zapisywanie dat, udzielanie rad, opisywanie ilustracji / pomieszczeń z zastosowaniem konstrukcji There is/are + prepositions. A przygotowane plansze prezentuję poniżej.

Plansza 1. Read the dates. 
Przeczytaj / Zapisz datę.
Plansza 2. Plural nouns.
Podaj / Zapisz liczbę mnogą rzeczowników. / Zbuduj zdanie /-a z rzeczownikami w liczbie mnogiej z danego pola.
Plansza 3. Giving advice with should / shouldn't / ought to / oughtn't to / If I were you ...
Udziel rady. Zbuduj 3 zdania dla danego problemu / sytuacji.
Plansza 4. Prepositions. My classroom.
Zbuduj 3 zdania opisujące Twoją salę. Zastosuj podane przyimki oraz konstrukcję There is / isn't / are / aren' t ..... in my classroom.
( There is a huge interactive board in the classroom. There are two dictionaries on the desk. )


Plansza 5. Short stories.
Zbuduj opowiadanie na podstawie ilustracji. Plansze te w pierwotnej wersji powstały w zeszytach uczniów - każdy uczeń utworzył własną planszę i kolejno budowali opowiadania w każdym zeszycie, dopisując do swojej wersji, wypowiedzi gracza B, C i D.
Bardzo fajna wersja pracy w grupach.



Będę tworzyła kolejne plansze, bo pomysł przygotowania do egzaminów w taki sposób bardzo spodobał się moim gimnazjalistom. Będą powstawały też wersje uczniowskie, stąd przygotowałam też czysty szablon, aby im to ułatwić.

DOWNLOAD 

 

 

2 komentarze:

  1. Przepięknie dziękuję za plansze :) To webinarium zainspirowało wiele osób - muszę koniecznie je obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam gorąco - pani Magda przytoczyła kilka pomysłów, ten akurat wydał mi się w pierwszej chwili najciekawszy i technicznie najmniej skomplikowany. A jakie świetne plansze porobili uczniowie ... od ręki, w kilka minut.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Moja lista blogów